W.I.P - Urdulian Shield

tehrilez

New Adventurer
Aug 3, 2007
796
0
25
USA, NY
Can't believe no one tried to reskin it..

Untitled-1-2.gif

I'll probably do the same thing I did for the black side that I did for the white side, unless you want to keep that.
 

Sabre

New Adventurer
Developer
RiP
Aug 24, 2004
4,633
0
30
SoCal
No offense...But it took you this long to apply a single photoshop filter? :?
Try adding some gray (at 128-128-128) into the mix, might look good :D
 

tehrilez

New Adventurer
Aug 3, 2007
796
0
25
USA, NY
Sabre said:
No offense...But it took you this long to apply a single photoshop filter? :?
Try adding some gray (at 128-128-128) into the mix, might look good :D

well yeah lol, but that was just the first screenshot.


I'm fooling around with the stuff now.

(also, thats two photoshop filters :wink: )
 

Sabre

New Adventurer
Developer
RiP
Aug 24, 2004
4,633
0
30
SoCal
tehrilez said:
Sabre said:
No offense...But it took you this long to apply a single photoshop filter? :?
Try adding some gray (at 128-128-128) into the mix, might look good :D

well yeah lol, but that was just the first screenshot.


I'm fooling around with the stuff now.

(also, thats two photoshop filters :wink: )
Stained glass, and...?
 

tehrilez

New Adventurer
Aug 3, 2007
796
0
25
USA, NY
Sabre said:
tehrilez said:
Sabre said:
No offense...But it took you this long to apply a single photoshop filter? :?
Try adding some gray (at 128-128-128) into the mix, might look good :D

well yeah lol, but that was just the first screenshot.


I'm fooling around with the stuff now.

(also, thats two photoshop filters :wink: )
Stained glass, and...?
Mosaic and patchwork.
 

Sabre

New Adventurer
Developer
RiP
Aug 24, 2004
4,633
0
30
SoCal
tehrilez said:
Sabre said:
tehrilez said:
Sabre said:
No offense...But it took you this long to apply a single photoshop filter? :?
Try adding some gray (at 128-128-128) into the mix, might look good :D

well yeah lol, but that was just the first screenshot.


I'm fooling around with the stuff now.

(also, thats two photoshop filters :wink: )
Stained glass, and...?
Mosaic and patchwork.
oicwatudidthar

...Now I'ma go work on mine...The race is on!
 

tehrilez

New Adventurer
Aug 3, 2007
796
0
25
USA, NY
Sabre said:
tehrilez said:
Sabre said:
tehrilez said:
Sabre said:
No offense...But it took you this long to apply a single photoshop filter? :?
Try adding some gray (at 128-128-128) into the mix, might look good :D

well yeah lol, but that was just the first screenshot.


I'm fooling around with the stuff now.

(also, thats two photoshop filters :wink: )
Stained glass, and...?
Mosaic and patchwork.
oicwatudidthar

...Now I'ma go work on mine...The race is on!
Good luck :wink:

IT BEGINS
 

PBarnum

New Adventurer
Source Developer
Developer
RiP
Jun 14, 2006
3,074
4
My model, is such a good model :wink:

Just kidding. Im not that conceded.
 

PBarnum

New Adventurer
Source Developer
Developer
RiP
Jun 14, 2006
3,074
4
How dare! I know I am terrible at spelling. And I now know Dictionary.com blows at finding the word I want. (That word "looked" right enough)
 

Cuith

New Adventurer
Jul 31, 2007
134
0
Indianapolis, IN
tehrilez said:
added some gray, made the balance in the middle instead of diagonal :

Untitled-1-3.gif
I thought it would look really badass with the centerline down the middle, but I'm not sure if I like that. I might just have to agree with Gaz that it makes it look boring.

The rocky look of Sabres is pretty neat.
 

Sabre

New Adventurer
Developer
RiP
Aug 24, 2004
4,633
0
30
SoCal
Cuith said:
The rocky look of Sabres is pretty neat.
(read: pockmarked metal)

The shield is made from the doors of a fallen temple of Urdual...Shit goes down, it's not gonna go down shiny and new, it's gonna get bashed by the influx of monsters causing more unbalance.
 

Sabre

New Adventurer
Developer
RiP
Aug 24, 2004
4,633
0
30
SoCal
Gaz said:
Looks a lot like coral to me :) Kinda cool though :)
Yeah, didn't quite give the look I wanted, but I'll hold onto it, cause I don't remember where it came from :p
 

Sabre

New Adventurer
Developer
RiP
Aug 24, 2004
4,633
0
30
SoCal
ITS'aME'aMARIO!!!! said:
If anything... the current skin with the shield looking worn and rustic would be cooler looking than simply throwing a checkerboard on it.
Actually, before I forget:

a-9.gif
 
Top